روش های ممنوع در فروش محصولات نیوشا
۱۳۹۹-۱۰-۱۷
محصولات نیوشا چگونه بر سلامتی افراد تأثیر می‌گذارند؟
۱۳۹۹-۱۰-۱۷

محصولات نیوشا نسبت به محصولات مشابه سایر برندها یا عطاری ها چه مزیتی دارند؟
۵ مزیت‌ رقابتی متمایز و برجسته محصولات نیوشا که آن را به انتخاب اول مصرف‌کنندگان تبدیل می‌کند، عبارتند از:

۱. کیفیت محصولات: با وجود اینکه افراد از اهمیت باکیفیت بودن محصولی که مصرف می کنند آگاه هستند اما بیشتر مصرف‌کنندگان از شاخص‌ها و ملاک‌های دقیق و صحیح تشخیص کیفیت یک محصول یا فرآورده آگاه نیستند و همین ناآگاهی باعث می شود که گاهی محصولات بی کیفیت را انتخاب کنند.

مهمترین عامل در تشخیص کیفیت یک محصول‌، آگاهی از شاخص های سنجش کیفیت مربوط به آن گروه محصول است. در زمینه مقایسه کیفیت، قبل از اشاره به مزیت های نیوشا، باید از شاخص ها و ملاک های تشخیص کیفیت آگاهی پیدا کرد. در استانداردهای تعریف شده جهانی، کیفیت محصولات غذایی با دو شاخص شیمیایی و فیزیکی ارزیابی می شود:

۱-۱. کیفیت شیمیایی: منظور از این نوع کیفیت، کیفیت محصول از لحاظ ساختار شیمیایی مانند خاکستر، کافئین، رطوبت، فیبر، قلیائیت است. میزان مواد مؤثر و عوامل محرک تأثیر گیاه هم یک جنبه دیگر از کیفیت شیمیایی هستند. محصولی که کیفیت شیمیایی مناسبی نداشته باشد، فاقد تأثیر لازم بر بدن خواهد بود. آب و هوا، اقلیم و خاک مناسب از جمله مهمترین عواملی هستند که کیفیت شیمیایی گیاه را افزایش می‌دهند‌. شناسایی و انتخاب منطقه مناسب برای تأمین مواد اولیه نیازمند تجربه و دانش بومی بالایی در این زمینه است که نیوشا به پشتوانه سابقه دیرین خود در این صنعت، دارای یک مزیت رقابتی ممتاز است.

۲-۱. کیفیت فیزیکی: منظور از این نوع کیفیت، کیفیت محصول از لحاظ زیرشاخص هایی مثل ظاهر، طعم و عطر است. در این رابطه، آب و هوا، اقلیم و خاک مناسب، نحوه خشک کردن و به کارگیری اصول حرفه ای و بهداشتی در فرایندهای ثانویه مثل جداسازی، بوجاری و بسته بندی از جمله مهمترین عواملی هستند که کیفیت فیزیکی گیاه را افزایش می‌دهند. 

خوشبختانه آب و هوا و شرایط اقلیمی بعضی از مناطق ایران برای رشد و رویش بسیاری از انواع گیاهان دارویی با کیفیت، مستعد و مناسب است. در همین راستا، نیوشا به عنوان یک شرکت ایرانی فرصت فوق العاده‌ای دارد تا سهمی مناسب از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد. نیوشا با طرح شعار «از خاک تا خانه» برای نخستین بار این امکان را فراهم نمود که کیفیت محصولات را به شکل واقعی و عینی تضمین کند. بر همین اساس، بخش زیادی از مواد اولیه بکار رفته در محصولات از جمله چای، در باغ اختصاصی نیوشا تولید می‌شوند و این موضوع، یکی از برجسته‌ترین مزیت‌های رقابتی نیوشا محسوب می‌شود.

۳-۱. استفاده از تکنولوژی‌ در ارزیابی کیفیت: یکی دیگر از مزیت‌های رقابتی نیوشا انتخاب و تأمین مواد اولیه مناسب و مؤثر است. در نیوشا میزان مؤثر مواد اولیه با استفاده از دستگاه اسپکتوفتومتر با بالاترین دقت ممکن سنجیده می‌شود؛ این دستگاه یک اهرم کنترلی بسیار کارآمد در تهیه مواد اولیه مناسب و مؤثر است.

علاوه بر تأمین کیفیت و سلامت، حفظ و نگهداری این کیفیت و سلامت هم بسیار حائز اهمیت است. حفظ کیفیت فیزیکی و افزایش ماندگاری محصول نهایی به دو عامل وابسته است:

عامل اول، شرایط انبارش مناسب مواد اولیه است. نگهداری مواد اولیه در شرایط مناسب و تنظیم مداوم رطوبت و دمای محیط انبار، باعث حفظ تازگی مواد اولیه می‌شود. نیوشا با بهره گیری از زیرساخت‌ها و امکاناتی که در طول سالیان فراهم کرده، توانسته است شرایط مطلوبی برای نگهداری و انبارش مواد اولیه ایجاد کند.

عامل دوم، بسته‌بندی مناسب است که بر کیفیت محصول نهایی اثر می گذارد. نیوشا توانسته است با استفاده از تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های روز دنیا در این زمینه، بهترین شرایط ممکن را برای حفظ طعم و خاصیت محصول نهایی فراهم نماید. محصولات نیوشا، در لفاف‌های نفوذناپذیر بسته‌بندی می‌شوند که ورود هوا و رطوبت به داخل محصول را غیرممکن می‌سازند، درحالی که لفاف های کاغذی معمول این خاصیت را ندارند و عطر و تازگی محصول در آنها بعد از مدتی از بین می رود.

۲. سلامت محصولات: سلامت گیاهان دارویی و چای از طریق آزمایش ۳ شاخص سنجیده می‌شود:

۱-۲. عدم وجود آلودگی‌‎ میکروبی در محصول

۲-۲. مجاز بودن میزان باقیمانده فلزات سنگین در محصول

۳-۲. مجاز بودن میزان باقیمانده سموم و آفت‌کش‌ها در محصول

وقتی مقادیر بدست آمده در آزمایشات یک محصول در حد مجاز باشد، آن محصول به عنوان محصول سالم شناخته می‌شود و مصرف آن هیچ خطری برای مصرف کننده ندارد.  

در اماکنی مثل مراکز فروش فله گیاهان، عطاری‌ها و …، شاخص‌های فوق در محصولات مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند. بنابراین، امکان اینکه سلامت یا آلودگی محصول سنجیده شود برای مصرف کننده میسر نیست، اما سلامت محصولات یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی نیوشا است. مزیت دیگر در این زمینه، پیاده‌سازی سیستم و راهکاری مشخص برای آگاهی و اطمینان مصرف کنند‌گان از سلامت محصولات است؛ نیوشا این امکان بی‌نظیر را برای آنها فراهم کرده تا از طریق وب‌سایت نیوشانیک، منوی «پیگیری سفارش – مشاهده آزمایشات محصول» و استعلام سری ساخت محصول خود، از نتایج آزمایشات میکروبی، شیمیایی و فیزیکی محصول و انطباق آن با استانداردها و حدود مجاز تعریف شده و همچنین، تاریخ دقیق تولید آن آگاه شوند. این امکان یک مزیت رقابتی خاص است که مشابه آن در هیچ شرکتی وجود ندارد.

۳. تنوع محصولات: محصولات نیوشا مطابق با ذائقه‌ها و سلیقه‌های مختلف در ۶ گروه کلی شامل چای‌های خالص، مخلوط چای‌های سبز، مخلوط چای‌های سیاه، دمنوش‌های خالص، دمنوش‌های ترکیبی و پودرهای قهوه و شکلات فوری دسته‌بندی می‌شوند. تعداد محصولات نیوشا بیش از ۶۰ محصول است که در فرمولاسیون آنها علاوه بر چای سبز یا چای سیاه، از قسمت‌های مختلف بیش از ۵۰ گیاه دارویی، ادویه ‌یا میوه استفاده می‌شود و چنین تنوع محصولی در هیچ شرکت ایرانی فعال در این حوزه وجود ندارد.

۴. مشاور اختصاصی: یکی از مزیت‌های محصولات نیوشا نسبت به محصولات مشابه، وجود مشاور اختصاصی در کنار مصرف کننده و ارائه اطلاعات صحیح درباره محصولات و راهنمایی‌های لازم در طول مدت مصرف محصولات است. وجود مشاور اختصاصی برای پاسخگویی به نیازها بهترین راهکار در راستای پشتیبانی از مصرف کننده است.

۵. وب‌سایت و اپلیکیشن تخصصی: وب‌سایت نیوشا، به عنوان مرجع تخصصی و حرفه‌ای اطلاعات محصولات، با هدف آگاهی دادن به مشتریان درباره خواص محصولات راه‌اندازی شده است. در کنار این وب‌سایت، اپلیکیشن نیوشای من امکانی را فراهم کرده تا مشتریان بدانند چه دمنوش‌هایی برای آنها مناسب است. این اپلیکیشن با بررسی جنبه‌های مختلف اطلاعات افراد از جمله مزاج، عارضه‌های اصلی و فرعی، حساسیت های غذایی، داروهای مصرفی، سبک زندگی، مشخصات سنی و جنسیتی آنان، مجموعه‌ای از محصولات را در قالب پکیج برای یک دوره مشخص به آنها پیشنهاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *