ژن زنان
تغییر فعالیت ژن‌ها در زنان مصرف‌کننده چای
۱۳۹۸-۰۵-۱۶
بهارنارنج
تاثیر بهارنارنج بر بهبود کیفیت خواب
۱۳۹۸-۰۵-۱۶

شاید هنگامی که در حال فکر کردن به نوشیدن یک دمنوش هستید، یک فنجان چای ترش اولین پیشنهادی نباشد که به ذهنتان برسد؛ اما اجازه ندهید که اسم آن شما را بترساند چراکه فواید سلامت‌بخش چای ترش در کنار مزه منحصربه فرد آن باید برای شما کافی باشد تا حداقل تصمیم بگیرید آن را امتحان کنید. گل های خشک شده hibiscus یک چای مفید است که نوشیدن آن به صورت داغ یا سرد می تواند لذت‌بخش باشد. در برمه و هند، برگ های آن به عنوان یک سبزی استفاده می شود، درحالیکه در مکزیک گل های خشک شده آن یک غذای لوکس است.

درباره فواید سلامت‌بخش این چای:

چای ترش دارای مزه ترش و تند خوشایندی است که می تواند با مقدار کمی عسل، آگاو یا سایر شیرین کننده های طبیعی دم گذاشته شود. همچنین به راحتی در مخلوط های چای گیاهی پیدا می شود که در آن چای ترش ترکیب اصلی است. محققان hibiscus و کاربردهای آن را در حیوانات و انسان ها مورد مطالعه قرار داده‌اند و خواص آنتی اکسیدانی، ضدکلسترولی و ضدپرفشاری خون مربوط به آن را کشف کردند.

درباره وضعیت فشار خون بهتر:

در بیشتر گزارش های اخیر، کارشناسان مطالعات حیوانی و انسانی مربوط به hibiscus  و اثر آن بر کلسترول و فشار خون را بررسی کردند. در این مطالعه مروری کارشناسان قادر به گزارش موارد زیر بودند:

  • چای ترش دارای اثرات دیوریتیک (مدر) خفیف است.
  • در مطالعات حیوانی، عصاره چای ترش فشار خون را در یک روش وابسته به دوز کاهش داد.
  • بیشتر حیوانات با سطح لیپیدهای (کلسترول و تری گلیسریدها) نرمال یا افزایش یافته و انواع دیابت پاسخ خوبی به hibiscus دادند.
  • اعتقاد بر این است که آنتوسیانین ها مسئول ایجاد فواید سلامت بخش آن هستند؛ اما بر اساس گفته کارشناسان هایبیسکوز اسید و پلی فنول ها نیز ممکن است نقشی در این رابطه داشته باشند.

درباره پلی فنول ها و سلامت قلب:

به طور کلی، محققین گزارش کردند که عصاره  hibiscus “درمانی برای فشار خون بالا و چربی خون بالا” است. اگرچه آن ها معتقدند که قبل از  هر توصیه برای مصرف، مطالعات حیوانی و انسانی جامع‌تری می تواند انجام پذیرد.

از چای ترش لذت ببر!

اگر شما گل های خشک شده hibiscus را استفاده می کنید، نصف فنجان از گل ها را به ۳ فنجان آب جوش اضافه کنید، قوری را از روی حرارت بردارید واجازه بدهید تا چای به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خیس بخورد. شما می توانید مقدار گل مصرفی را برای رسیدن به مزه مطلوبتان تنظیم کنید و یا یک تکه چوب دارچین در طول فرایند خیس خوردن به آن اضافه کنید، سپس آن را صاف کنید و از چای گرم لذت ببرید یا اجازه بدهید که خنک تر شود و میل کنید. همچنین چای ترش خالص یا ترکیب شده با سایر طعم دهنده ها به صورت کیسه ایی نیز وجود دارد. به عنوان یک پیشنهاد، شما می توانید از نوشیدن یک فنجان چای ترش با مقداری ریشه شیرین بیان، پوست پرتقال و علف لیمو لذت ببرید.

 Mitchell, D. Sour Hibiscus Tea Provides Sweet Health Benefits. Naturallysavvy, natural & organic living. retrieved from http://naturallysavvy.com/eat/sour-hibiscus-tea-provides-sweet-health-benefits

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *